Advertisements
Καίτη Κωνσταντίνου: Και ποιος δεν έχει πει ατάκες της Σωσώς από τα «Εγκλήματα» δίνοντας ένα ρεσιτάλ κακίας;

Καίτη Κωνσταντίνου: Και ποιος δεν έχει πει ατάκες της Σωσώς από τα «Εγκλήματα» δίνοντας ένα ρεσιτάλ κακίας;

Advertisements

Η ηθοποιός Καίτη Κωνσταντίνου, ενσάρκωσε κατά τη διάρκεια της μακράς και πλούσιας σταδιοδρομίας της, έναν από τους πιο θρυλικούς χαρακτήρες που πέρασαν ποτέ από την ελληνική τηλεόραση: τη γυναίκα με τα κοντά ξανθά μαλλιά, τα μαύρα ρούχα, τη μπλέ σκιά βγαλμένη από τα 70’s,  η οποία είχε πάντοτε ένα πούρο και ένα ποτό στο χέρι (ανεξαρτήτου ώρας) και η οποία στην ερώτηση «γιατί έχεις τόση κακία μέσα σου;» απαντούσε «γιατί έτσι μου αρέσει».

Φυσικά, μιλάμε για την ανεπανάληπτη Σωσώ από την πρώτη τηλεοπτική μαύρη κωμωδία, τα «Εγκλήματα».

Η εμβληματική σειρά προβλήθηκε από τον ANT1 από το 1998 έως και το 2000, με το σενάριο να υπογράφει ο Λευτέρης Παπαπέτρου και τη σκηνοθεσία οι Αντώνης Τέμπος και Αντώνης Αγγελόπουλος.

Advertisements

Το καστ περιελάμβανε κορυφαίες προσωπικότητες του εγχώριου υποκριτικού κόσμου, από την Μαρία Καβογιάννη, τον Κώστα Κόκλα και τον Χρήστο Χατζηπαναγιώτη μέχρι τον Βασίλη Χαραλαμπόπουλο, την Υρώ Μανέ, τον Σταύρο Νικολαΐδη, τον Αθηνόδωρο Προύσαλη, τη Σούλα Αθανασιάδου και φυσικά, την Καίτη Κωνσταντίνου ως πανούργα και απατημένη σύζυγο, Σωσώ.

Πάφα πούφα

Η «Σωσώ» δεν έμοιαζε με κανέναν άλλον γυναικείο χαρακτήρα που πέρασε από τη μικρή οθόνη. Ήταν δυναμική, ατίθαση, άκρως εκδικητική και κακοπροαίρετη, γοητευτικά μισητή. Για να δώσουμε μια γεύση περί τίνος επρόκειτο, σε μια σκηνή η οποία έγραψε ιστορία (και δημιουργεί memes μέχρι και σήμερα),  ενώ ελέγχει τη τσάντα του μικρού της γιου λίγο πριν φύγει για το σχολείο, του λέει με την χαρακτηριστική σκοτεινή μαεστρία της: «Φέρε το σακίδιο σου να το ελέγξω. Χμμμ, σφεντόντα, νεροπίστολο, κροτίδες, αμπλούλες βρώμας, φαγουρόσκονη. Αχχ, εντάξει είσαι έτοιμος. Φύγε. Πρόσεχε την συμπεριφορά σου. Μην τυχόν και μου ξαναπει η δασκάλα ότι είσαι υπόδειγμα παιδιού».

Η Κρουέλα ντε Βίλ της ελληνικής τηλεόρασης, δεν ήταν απλά ένας ρόλος: μέχρι και σήμερα το διαδίκτυο κατακλίζεται από εικόνες και ατάκες της Σωσώ καθώς ο χρόνος δεν μπορεί να σβήσει την επαναστατικότητα που έφερε.

Advertisements

Σε οποίο τραπέζι και αν βρεθούμε ανά τα χρόνια, ένα ρεσιτάλ κακίας πολλές φορές περιορίζεται σε μια ατάκα που μνημονεύσαμε από την ιέρεια της απέχθειας και του μίσους, τη Σωσώ: «Αν συνεχίσεις έτσι θα σε χτυπήσω και δεν το θέλω», «Ξέρει να κάνει και τίποτα άλλο; Όλη ημέρα τσιγάρα και καφέ και πάφα πούφα» – η τέλεια ατάκα για να αναφερθείς σε κάποιον που παρουσιάζει χαρακτηριστικά κηφήνα.

Πέρα από τις κατ’ ιδίαν συζητήσεις, το ίδιο ισχύει και στα μηνύματα που πάνε και έρχονται στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης: μιλώντας για απιστία, οι πιθανότητες να σταλθεί ένα βίντεο της Σωσώς που καλεί με απόκρυψη έναν από τους απατημένους της σειράς, τον Αχιλλέα, φωνάζοντας του: «Ψάξε το κεφάλι σου, το βρήκες το κέρατο;», είναι πολλές, πάρα πάρα πολλές.

Advertisements

Που θέλω να καταλήξω; Η Σωσώ, υπήρξε μια όαση μέσα σε ένα τοπίο που ήθελε τους γυναικείους χαρακτήρες κατά κύριο λόγο αισθησιακούς, λίγο έξυπνους, λίγο κουτούς, λίγο ερωτιάρικους, λίγο αστείους (ή και καθόλου) -λίγο έτσι, λίγο γιουβέτσι, που λέει και ο λαός.

Μέσα από τον γκροτέσκο χαρακτήρα, η Σωσώ, δημιούργησε μια ακραία και χαοτική πραγματικότητα, στην οποία δεν έκλαιγε γιατί ο άνδρας της, ιδιοκτήτης μιας σύγχρονης «μπουτίκ κρεάτων», αποφάσισε να ξημεροβραδιάζεται σε ένα μικρό στούντιο ως παράνομος εραστής με τη νέα του αγαπητικιά, τη Φλώρα.

Το μαύρο χιούμορ που διέπει την οντότητα της Σωσώς, και το οποίο είναι λες και βγήκε από θεατρικό έργο της Φράνκα Ράμε και του Ντάριο Φο, είναι βασικό στοιχείο του χαρακτήρα της.

«Όταν είσαι πολύ νέος, το χιούμορ μπορεί να είναι μια άμυνα. Στη συνέχεια μπορεί να γίνει ένα όπλο», είπε κάποτε ο Ρενέ Γκοσινί, δημιουργός των Αστερίξ, Λούκυ Λουκ.

Και, το μόνο σίγουρο είναι, ότι η Σωσώ, είχε πολλά όπλα για τις ραδιουργίες της, και ακόμη περισσότερο χιούμορ.

Ευχαριστούμε, Καίτη Κωνσταντίνου.

Πηγή: